Česká televize chce zlepšit počítačovou gramotnost dětí, uvede seriál Datová Lhota

15. 5. 2020

Sdílet

Datová Lhota Autor: Česká televize

Česká televize uvede nový zábavně vzdělávací seriál pro děti věnovaný počítačům a internetu. Na vzniku projektu Datová Lhota, jehož součástí budou také výukové materiály pro učitele, se podílela Matematicko-fyzikální fakulta UK.

Témata deseti dílů jsou vybraná tak, aby zmapovala nejdůležitější oblasti týkající se počítačů, a zároveň byla dětem blízká. Každá epizoda a na ni navazující aktivity na webu Déčka a výukové materiály se zaměří vždy na jedno téma, jako je operační paměť, ukládání na disk, mazání souborů, viry a antiviry, aktualizace či komunikace na internetu.

„Vysvětlíme, jak vlastně celý počítač funguje a co způsobuje některé běžné problémy spojené s počítači a internetem – proč se video uploaduje pomaleji než text, jak se do počítače dostane vir, jak funguje prohlížeč a k čemu je skript nebo jak servery pracují s cookies,“ uvádějí tvůrci pořadu.

Hlavním koproducentem seriálu je společnost CZ.NIC. MFF UK v rámci projektu zastává roli odborného garanta, její zástupci Pavel Ježek a Cyril Brom jsou zároveň spoluautory námětů jednotlivých dílů seriálu. Společně s Terezou Hannemann se podíleli také na tvorbě doplňkových materiálů.

Animovaný seriál, jehož postavám propůjčil hlas herec Matouš Ruml, doprovodí speciální sekce na webu stanice Déčko. „Od začátku se počítalo s tím, že kromě seriálu vzniknou web-only videa s důrazem na edukační část, a hra, ve které si děti na vlastní kůži prožijí, jaké to je dostat se do počítače. Součástí hry jsou rovněž výukové materiály, v podobě kartiček, které hráč v prostředí Datové Lhoty sbírá,“ dodává za Českou televizi kreativní producentka nových médií Štěpánka Sunková.

První díl seriálu Datová Lhota odvysílá Česká televize v rámci pořadu Planeta Yó na stanici ČT :D v úterý 19. května 2020 v 16.18. Ve stejný den začne fungovat také web.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).