Předplatné, předplatné...další buzzword, který sice krášlí cashflow vydavatelům, ale do češtiny bych ho přeložil spíše jako zajíc v pytli.
Vzpomínám si na mikroplatební službu Flattr, která u mne dojela na to, že jsem sice mohl vybírat, kterým článkům „zalichotím“ kliknutím na flatří ikonku, ale nemohl jsem si vybírat, kolik měsíčně utratím. I Flattr totiž vyžadoval předplatné (tuším to bylo minimálně 2 € měsíčně).
Systém, který by mě chtěl oslovit, by musel fungovat na bázi postlegerní dobrovolnosti. Nejprve bych si na něm coby čtenář založil účet a nabil kredit mnou zvolenou částkou.
Na zpravodajském nebo hobby serveru nebo i na osobním blogu si pak řeknu: Hele, tohle byl povedený článek, chci autora odměnit. Vidím dole pod textem ikonku Gazetistánu, tak na ni klepnu, objeví se pole pro vyplnění částky, přepíšu přednastavenou desetikačku třeba na 15 Kč, kliknu zaplatit, a je to.