Já jsem ovšem netvrdil, že rovnocenný vztah je jediné kritérium pro použití názvu sdílená služba. Pouze jsem reagoval na námitku, že mezi uživateli Rekol není rovnocenný vztah – je, protože majitel rekola není jeho uživatelem.
Podle mne kritérium pro to, zda jde o půjčovnu nebo sdílení, je hustota bodů, kde si lze kolo/auto vypůjčit, kolik uživatelů má jeden dopravní prostředek za jednotku času, a jaký je poměr mezi užitečným časem, kdy daný prostředek někdo užívá, a neproduktivním časem, kdy ten prostředek jen někde stojí (byť je třeba půjčený).
Zjednodušeně řečeno – pokud někam dojedu autem, to auto tam bude dvě hodiny stát a čekat, než se vrátím a pojedu zpět, a po ty dvě hodiny budu platit pronájem, je to půjčení. Pokud někam dojedu autem, zruším jeho rezervaci a budu věřit, že až se za dvě hodiny vrátím, nějaké auto k další jízdě tam zase najdu, je to sdílení.
Auto k půjčení si můžu rezervovat a mám pak garanci, že zvolené auto bude v daný čas k dispozici. Naopak se musím zavázat, kdy auto vrátím, aby půjčovna mohla garantovat, od kdy ho zase může rezervovat někdo jiný. Sdílení znamená, že se teď rozhodnu, že potřebuju auto nebo kolo, tak najdu, kde je nejbližší (v docházkové vzdálenosti), a s tím pojedu. Nikoho nezajímá, kdy a kde ho „vrátím“. Prostě není k dispozici, a po nějaké době se zase někde objeví. Půjčené auto po dobu výpůjčky vlastním, můžu si tam nechat věci – a platím i za čas, kdy to auto někde stojí a já s ním nejedu. Protože je pro mne rezervované. Sdílený prostředek využiju jenom na tu cestu, jakmile cestu dokončím, může to auto nebo kolo využít někdo jiný – není to rezervované jenom pro mne.
Takže třeba car4way, i když nabízí službu carsharig, pořád je to mnohem víc půjčovna než sdílení, protože si rezervujete auto na konkrétní čas. Sdílení je to jenom tím, že si auto nevyzvedáváte a nevracíte v konkrétní provozovně, ale necháváte ho stát na ulici. Ale Rekola jsou jednoznačně sdílení, protože nic nerezervuju – teď chci jet, tak se teď podívám, najdu nejbližší a jedu. A až dojedu na místo, kolo vracím a může s ním hned odjet někdo jiný, neblokuju si ho pro sebe na cestu zpět. (Samozřejmě je možné i s Rekolem vyjet ze zóny, nechat ho někde stát a pak se zase vrátit, ale není to primární účel použití.)