Hlavní navigace

Češi tráví v létě před televizí méně času, ale pořád přes tři hodiny

24. 7. 2024

Sdílet

Televize - divák Autor: Depositphotos

Televizní sledovanost v letních měsících klesá na nejnižší hodnoty v roce. Kvůli teplému počasí a dovoleným má přednost jiná zábava. Průměrný čas u televize však stále přesahuje tři hodiny, ukazují oficiální data.

V červenci a srpnu je typicky televizní sledovanost od pondělí do pátku vyrovnaná. Roste o víkendu, zejména v neděli. Večerní prime time se nemění – nejvíce diváků sleduje televizi od 19 do 23 hodin. 

„Televize je jedním z hlavních společníků pro trávení volného času i během letních prázdnin. V neděli, tradičně nejsledovanějším dni v týdnu, tráví čeští televizní diváci ve věku 15+ u obrazovek během dvou prázdninových měsíců v průměru přes 3,5 hodiny,“ přibližuje Pavel Müller, ředitel výzkumu ve společnosti Atmedia.

Typickým rysem televizního léta je nižší zájem o zpravodajství, zatímco filmy a seriály se o pozornost bát nemusí. „Filmy a seriály jsou nejsledovanějším programovým žánrem celoročně, během července a srpna ovšem jejich podíl na celkové sledovanosti roste,“ podotýká Pavel Müller. O prázdninách tvoří filmy a seriály 47 % veškerého času stráveného sledováním televize, reality show a zábava 13 %, zpravodajství 12 %.

Letos drží diváky u obrazovek také sport, například fotbalové Euro. Celoroční průměrný podíl sportovních pořadů na celkovém čase stráveném před obrazovkou je pět procent. Ale v době fotbalového mistrovství Evropy to bylo 9 %. V pátek 26. července navíc začne olympiáda.

Čeští diváci tráví nejdelší dobu před televizními obrazovkami v zimních měsících, tehdy je to přes čtyři hodiny denně. Data vycházejí z elektronického měření sledovanosti ATO – Nielsen za červenec a srpen 2022 a 2023, zahrnují kromě živého vysílání také odloženou sledovanost po dobu jednoho týdne. Všechny údaje se vztahují na cílovou skupinu diváků starších 15 let.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).