Vítězem prvního ročníku Ceny podnikavosti studenta Vysokého učení technického v Brně (VUT) získala aplikace Discyo. Nástroj, za kterým stojí čtveřice studentů Fakulty informačních technologií, dokáže na základě dosavadních preferencí odhadnout, jaké filmy, podcasty nebo počítačové hry se budou uživatelům líbit. Brněnská technika o tom informovala v tiskové zprávě.
Aplikace podle studentů využívá algoritmus k tomu, aby na základě předešlých preferencí odhadla, jaký další obsah se bude uživatelům líbit. „Pokud se někomu například líbil film Iron Man, může mu aplikace doporučit např. podcast s jeho hlavním hereckým představitelem,“ říká zástupce týmu studentů Petr Buchal.
Discyo není vázána na konkrétní službu, obsah dokáže hledat napříč platformami a uživatel dostane od aplikace navíc tip, který poskytovatel nabízí nejvíc obsahu v souladu s jeho osobními preferencemi. Data zatím aplikace sbírá „ručně,“ uživatel musí sám zadat, co se mu v poslední době líbilo. Proces ale údajně nezabere více než minutu a do budoucna autoři počítají i s propojením na data Facebooku nebo Spotify.
Aplikaci zatím otestovalo jen pár desítek uživatelů. Od ledna bude dostupná široké veřejnosti přes Google Play nebo AppStore. Pro začátek bude Discyo nabízet tipy na filmy, seriály nebo podcasty. Do budoucna ale autoři počítají také s nabídkou počítačových her nebo s možností vybrat obsah pro více uživatelů.
Studentský podnikatelský nápad vznikl ve spolupráci s univerzitním programem Pojď podnikat!, ve kterém jsou zapojeni lektoři z Jihomoravského inovačního centra. Studenti v příští roce plánují aplikaci Discyo představit i na virtuálním veletrhu Innovation Leaders Summit, který pořádá japonské město Tokio.
Tým kolem aplikace Discyo obdržel rozjezd svého podnikání od VUT přes 130 tisíc korun. Celkem si výherci rozdělili 400 tisíc korun. V soutěži uspěly také aplikace IParcely, která na jednom místě hromadí veřejně dostupné informace o realitách nebo web o entofagii Entoway, který popularizuje využití hmyzu jako potraviny.