Táhlo se to několik dní, to zamlčujete. Ve fungující seriózní firmě by hned první den vytáhli ze skladu náhradní kus a vadnou škatuli by obratem vyměnili. Je hezý, že máte telefon na majitele, jednatele a obchodníka v jedné osobě a že Vám rychle vyřizuje papíry, ale že to celé je jednomužná firma je na trhu známý fakt. A dobrej obchodník zpravidla umí nakecat kdeco - ale to Cisco sám nevymění.
Ten odkazovaný bug, o kterém nejspíš mluvíte a který přepínače značky Cisco schazoval byl před koncem března avizován formou bezpečnostního oznámení (cisco-sa-20180328-smi2). Chcete říct, že jako člen bezpečnostního projektu FENIX tato oznámení v rozporu s pravidly tohoto projektu nesledujete a patřičně na ně nereagujete? Pokud byste totiž reagovali a ten jeden příkaz do konfigurace dali, patrně by se nic nestalo. Nebo šlo o jiný bug?
Špičková infrastruktura? Na počátku dubna se několik dní srala tak dokonale, že zub je vidět ještě dnes v ročním agregovaném grafu na nix.cz. A s těmi 20 gigabity v nix.cz bych chtěl vidět, odkud si Polách vycucal těch údajných 120 gigabitů. Sítím Polách nerozuměl nikdy a teď bude dokonce architekt! :-)
Kaora s.r.o. jako celek prodána CentroNetu vůbec nebyla. 29.května pan Polách svůj 100% podíl převedl na společnost Allstar Net s.r.o., kde má opět 100% pan Polách. A pak došlo na přejmenování na Futruy s.r.o. Všude zůstal jako jednatel. Tedy jen došlo k odprodeji telekomunikační části firmy.
Tyhle řeči mne nedojímají. Jsme jako NECOSS Kaořin zákazník spokojeni. Výpadek samozřejmě nebyl příjemný, udělalo ho Cisco - myslím, že se to mohlo stát i jiným. U Kaory máme telefon přímo na Zdenka Polácha když potřebujeme promptně řešit, nikdy nebyl problém s pružností, např do hodiny zprocesované CIOMISy na Cecolu a další servis menší firmy. Koupí to bude zaintegrováno do Centronetu, a věřím, že s vysokou mírou autonomie a pohody menší firmy, která nejede na procesy ale na osobnější vazby po telefonu.
Obávám se že taková síť odbavuje výrazně více provozu, než NIXový traffic. Dnes je běžné mít privátní peering např. s Google, který generuje poměrně hodně provozu. A v článku se jasně píše, že dělají hodně datové okruhy a propojení datacenter. To samozřejmě přes NIX taky neteče.
120Gbps mi přijde v poměru s 20Gbps do NIXu cca přiměřené.
Milý anonyme, máte pravdu, že počátkem dubna měla Kaora největší technické potíže v síti v celé své historii. Nebylo úplně jednoduché najít příčinu, ale rozhodně to netrvalo několik dní. Jednalo se o Cisco bug na nejhloupějších přepínačích v síti, který v té době postihl spoustu ISP po celém světě, ale protože se nám primárně v příčinné souvislosti a znásobením skrze ARP storm rozpadalo BGP, hledali jsme původně chybu jinde, na ASBR a namísto fóra na netu jsme ladili support Juniperu. S potížemi jsme se sice nechlubili na Lupě, ale ani jsme nestrčili hlavu do písku; všichni zákazníci, kteří byli afektováni, měli průběžné informace o tom, kdo a jak na řešení potíží pracuje. Ve chvíli, kdy jsme znali příčinu, jsme vytáhli dva náhradní kusy a všechny zbývající Cisco prvky jsme nahradili jinými přepínači (s výjimkou dvou boxů na Slovensku, kde nejsou přepínače, ale L3 switche). Nutno říct, a díky za to, že nám v souvislosti s tím neodešel ani jeden zákazník a jsem rád, že to nezhatilo plánovanou transakci.
Prodej Kaory do Centronetu ji posune dál. Je to spojení z lásky i z rozumu. Majitel, jednatel, obchodník i sekretářka budou samostatné osoby a budou mezi nimi i ženy. Navíc přibudou další lidé, kteří budou realizovat služby a zajišťovat chod sítě a dohled nad ní. Nový majitel má smělé plány na českém trhu, v posledních týdnech dokázal zlanařit řadu seniorních lidí z oboru, kterých si vážím, a je pro mě ctí, že budu moct být součástí silného týmu, který má ambice i schopnosti tady vybudovat silného a prozákaznického operátora nejen pro B2B. Ať už tomu věříte nebo ne. PS: nepovažuji se za dobrého obchodníka a jedno Cisco z těch několika vyřazených jsem vyměnil sám... jen konfigurovat to museli administrátoři.
Sorry, mlžení nebyl záměr. Našel jsem si incident report, máte pravdu, problémy byly od čtvrtka 22:11. Na úrovní BGP bylo několik flapů během pátku (to jsou ty výpadky, které popisujete v NIXu). Od pátečního odpoledne bylo core sítě stabilní. Následně ještě zaznamenávali krátkodobé výpadky zákazníci zapojení do Cisco přepínačů (zlomek), resp. ti, co měli na síti svoje Cisca, která trpěla podobným bugem. Naše Cisca jsme kompletně ze sítě vyrušili a nahradili za jiné v sobotu ráno a od té doby byly všechny zákaznické přípojky stabilní. Pokud jste zákazník, pak to víte, pokud ne, tak si myslím, že Vám do toho stejně nic není :-) A prosím, se Zdeňkem mě nesrovnávejte; nedokázal jsem zdaleka tolik co on, ani v tom dobrém, ani v tom špatném.