Společnost Apple poprvé ve své moderní historii podpoří neautorizovaný servis svých výrobků, bude opravnám dodávat kompletní podporu – od oficiálních náhradních dílů až po oficiální pomůcky, diagnostické nástroje a technickou dokumentaci.
Opravny již nebudou limitovány předepsaným počtem odebraných kusů zboží ani dalšími restrikcemi a budou moci nakupovat za stejné ceny, jako autorizovaný servis. Podpora bude mít nicméně svůj háček, týkat se bude pouze a zařízení, kterým již skončila záruka a bude zatím pravděpodobně omezena jen na vybrané produkty (zejména mobilní zařízení).
Společnost uvedla, že nový program podpory, která zvýhodňuje zejména menší neautorizované servisy, testoval s 20 podniky v Severní Americe, Evropě a v Asii více než rok. Program odstartuje ve Spojených státech: „Abychom lépe vyhověli potřebám našich zákazníků, usnadňujeme nezávislým poskytovatelům v USA přístup ke stejným zdrojům jako síť autorizovaných poskytovatelů služeb Apple,“ prohlásil Jeff Williams, provozní ředitel společnosti. Evropa a Asie se do programu připojí později.
„Je-li nutná oprava, zákazník by měl mít jistotu, že bude provedena správně. Věříme, že nejbezpečnější a nejspolehlivější opravu opravuje vyškolený technik používající originální díly, které byly řádně zkonstruovány a důkladně testovány,“ vysvětluje Williams náhlý obrat v uvažování společnosti, která léta (alespoň na domácí půdě) lobovala za bojkot legislativy, která k podobné praxi firmu nutila.
Společnost se v posledním půlroce potýká se setrvalým poklesem prodejů svého vlajkového produktu – chytrých telefonů iPhone a změna strategie tak může souviset se snahou o oživení tohoto trhu.