„Po důkladné analýze dat o uživatelích Shazamu jsme dospěli k závěru, že akvizice této služby Applem nezmenší soutěž v oblasti streamingu digitální hudby.“ Tak zní klíčová věta z prohlášení eurokomisařky Margrethe Vestager, která oznámila, že Evropská komise posvětila prodej hudební služby Shazam americkému výrobci iPhonů.
Komise transakci zkoumala hlavně kvůli tomu, že Apple provozuje Apple Music, po Spotify druhou největší digitální hudební službu v Evropě. Jedním z cílů šetření bylo zjistit, jak by konkurenty případně poškodilo, kdyby například ze Shazamu po akvizici zmizely odkazy na jejich služby.
Shazam je původně britská aplikace, která dokáže na základě krátkého zvukového úryvku identifikovat, jaká skladba právě hraje. Slouží také k doporučování nových zajímavých umělců a písniček. Byznys model služby je postavený na reklamě a na provizích od hudebních streamovacích služeb (např. Apple Music, Spotify nebo Deezer), na které odkazuje své uživatele.
Apple oznámil svůj záměr službu koupit loni v prosinci.