Je to oficiální. Apple oznámil, že dokončil koupi aplikace Shazam, která slouží k rozpoznávání hudby na základě krátkých úryvků a k objevování nových zajímavých interpretů. Podle informací serveru Techcrunch za ni zaplatil asi 400 milionů dolarů.
V krátké době by se Shazam měl zbavit reklam a bude fungovat bez nich, oznámil Apple v tiskové zprávě. Dosud se uživatelé mohli reklam zbavit jen zakoupením placené verze Shazam Encore.
Tým, který Shazam provozuje, by měl spolupracovat s vývojáři, kteří stojí za službou Apple Music, dodává firma. Jaká bude dlouhodobá budoucnost aplikace – zda bude nadále fungovat samostatně, nebo se stane například součástí Apple Music – ale není z vyjádření jasné.
Otázkou také zůstává, zda Apple od aplikace neodstřihne konkurenční hudební služby, jako je například Spotify. Zabývala se tím i Evropská komise, která začátkem září nakonec transakci posvětila.