České eshopy loni podle Asociace pro elektronickou komerci a nákupního rádce Heureka.cz překročily obrat 155 miliard korun, meziročně tak vzrostly o 15 %.
Nepatrně se opět zvýšil i podíl eshopů na českém maloobchodu, ten nyní dělá necelých 13 % (12,7 procenta přesně). Jako již tradičně nejvíce se na výsledku podepsala vánoční sezóna. Během ní lidé v českých e-shopech nakoupili za více než 52 miliad korun.
Další růst české e-commerce, který trvá již téměř dekádu, očekává asociace i v letošním roce, zatímco však růst v posledních letech akceleroval, nyní asociace varuje před jeho možným zpomalováním: „Očekáváme, že česká e-commerce v novém roce poroste v rozmezí 10 až 15 %. Více nám ale prozradí až výsledky za první měsíce roku 2020,“ myslí si výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Vyostřit by se měl i boj o zákazníka: „Internetové obchody se budou nadále snažit posunout především kvalitu doručení objednaných zásilek. Zlepšení v tzv. poslední míli bude i v roce 2020 velkým úkolem pro dopravce z oblasti e-commerce,“ dodává.