Američané za miliardy kupují českou firmu Socialbakers, stvořila řadu milionářů

9. 9. 2020

Sdílet

Socialbakers Autor: Socialbakers
Socialbakers

Česká softwarová společnost Socialbakers našla kupce, stal se jím americký podnik Astute. Odkupní částka nebyla zveřejněna, oficiálně má jít o jeden z největších exitů na českém technologickém trhu.

Podle informací Lupy jde o transakci o velikosti jednotek miliard korun. Firma byla prodána kompletně včetně podílu zakladatelů, kterými jsou Jan Řežába, Martin Homolka, Lukáš Maixner a Jiří Voves. Prodej údajně vytvořil až desítky nových českých milionářů. Nyní podnik zaměstnává přes 500 lidí.

Socialbakers dlouhodobě dle údajů v účetních závěrkách generovali ztrátu, kumulovaně šla do stovek milionů. V mínusu byla společnost také v roce 2019. Podle účetní závěrky činila ztráta 125 milionů dolarů při obratu jedné miliardy.

V ten samý rok ale společnost vykázala 410 milionů ve výnosech příštích období. Ty jsou u SaaS služeb důležité a zohledňují platbu za software jako službu. Socialbakers dle informací Lupy byla cash flow pozitivní společnost a po poslední investici na přelomu let 2013 a 2014 žila bez dalších externích peněz.

Firma také uváděla, že investuje do nové generace cloudového softwaru pro práci se sociálními sítěmi a digitálními kampaněmi.

Astute vyvíjí software a služby pro zákaznickou podporu. Oficiální vysvětlení spojení se Socialbakers zní takto: “Zákazníci dnes více než kdy dřív se značkami interagují na kanálech vlastněných třetí stranou, například sociálních médiích, ale také na vlastních kanálech jako je web nebo e-shop značky. Proto roste potřeba po jednotné platformě, která jim pomůže pochopit své zákazníky a jejich preference, od prvního setkání se značkou až po ponákupní servis. Trh s nástroji pro řízení zákaznické zkušenosti je odhadován na 20 miliard dolarů a roste přibližně 20 procent ročně. Proto dává spojení SaaS nástrojů Astute a Socialbakers smysl.”

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).