Největší tuzemský e-commerce hráč Alza.cz začal testovat přepravní obaly, které lze znovupoužít až stokrát za sebou. Prozatím v Bratislavě zkouší koncept RepeteBox, což je nápad vznikající ve Zlíně.
„V oběhu může jediný takový obal nahradit i 100 klasických jednorázových poštovních obálek – tím se značně zredukuje odpad a šetří se nejen přírodní zdroje, ale i ty finanční,“ míní zakladatel Alzy Aleš Zavoral.
RepeteBox nabízí obaly v takzvané variantě Měkkouš o rozměrech sedm a čtrnáct litrů a dodává je od 140 korun za kus. Součástí nabídky je možnost potisknout si je vlastními materiály.
„V blízké době se tak může stát, že zákazník dostane své zboží v RepeteBoxu s obřím okem či rukou Alzáka. Použití podobných smysluplných inovací může e-shopům přinést razantní snížení ekologické stopy, úsporu zdrojů, ale i snížení nákladů na obalový materiál v porovnání s jednorázovými produkty,“ počítá Alza.
Největší český e-shop testuje novinky průběžně. O tom, co firma chystá nejen na rok 2019 mluvil v rozhovoru pro Lupa.cz loni v říjnu Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva.
Videorozhovor si můžete pustit zde: