Můžu zatím jen potvrdit. Dlouho jsem se Alze vyhýbal, hlavně kvůli jejich iritující reklamě. Pak jsem jim ale dal šanci, hlavně kvůli Alzaboxu, protože čekat na CZC pobočce na vyzvednutí zboží, než se vykecají všichni přede mnou, mne už začalo iritovat. Nakonec jsem většinu nákupů přesunul na Alzu, a už jsem řešil dvě reklamace (jedno dodání a jeden vadný produkt po roce), a oboje bylo zcela promptně vyřešeno vrácením peněz prakticky obratem.
No a já právě už tak 5 let na Alze právě kvůli reklamaci nenakupuji. Převzali telefon, že reklamace bude vyřízena a asi po půl hodině e-mail, že reklamace je zamítnuta protože je prasklé sklo na mobilu. To ale snad viděl ten člověk když telefon přebíral, přesto reklamaci přijal a přislíbil vyřízení a závada vůbec nesouvisela s prasklým sklem. Takže jen zase zbytečná cesta do prodejny.
To asi neznate dostatecne legislativu, ten kdo reklamaci prebira je povinen o ni rozhodnout. A provozovatel prodejny je povinen tam takovou osobu mit. Pokud je produkt mechanicky poskozen, a takto je k reklamaci prijat, nelze reklamaci kvuli tomu poskozeni odmitnout.
Alza byla a je naopak ve vyrizovani reklamaci vzdy zdaleka nejhorsi moznost ze vsech.
Nevím, jestli se o to opravdu snaží nebo jestli je jim to jen jedno, ale takhle se jim to nejspíš povede docela rychle. Nedávno jsem sháněl monitor, konkrétní model (abych měl dva stejné). Našel jsem si ho na CZc a přímo na té stránce mi vyskočil popup s odkazem na nějaký polský e-shop s trochu nižší cenou. WtF? Tak jsem ho radši koupil na Alze…
Coz neni uplne pravda, jsou povinni mit po celou dobu pritomneho cloveka co reklamace prebira, nicmene on nerozhoduje o reklamaci. Na rozhodnuti jak bude reklamace resena maji 4 pracovni dny, po kterych by vas meli vyrozumet o tom jak bude reklamace vyrizena a pokud bude zbozi viditelne poskozene, tak je samozrejme nejjednodussi reklamaci zamitnout. Vy jako zakaznik mate pravo nechat si udelat posudek jestli dana zavada muze ci nemusi souviset s poskozenym zbozim a pokud bude na posudku jasne napsano ze se toho urcite netyka, tak muzete zboží reklamovat na Alze + je zazalovat o refundaci castky za posudek.
Vy nemate pravo rozhodovat o tom zda-li je nebo neni zavada relevantni k poskozeni zbozi, Alza ano a muze se samozrejme mylit.
Já zase řeším reklamaci robotického vysavače v CZC už od začátku roku, doteď. I když za to může spíš jejich smluvní servis, který opravy toho zaříuení dělá (VSP), nicméně bych od CZC čekal nějakou větší iniciativu či podporu z jejich strany. Jsou zdvořilí, milí, ale výsledkem je celkem 7 reklamací, aktuálně tři uznané, tři ne, a poslední v běhu. Doteď nemám ani funkční vysavač, ani peníze.
Osoba prebirajici nemusi byt ta sama co reklamaci posuzuje. Osoba ktera prebrala reklamaci k vyrizeni posouva reklamaci do stavu "probiha setreni" nez se to dostane k cloveku s pravomocemi, pripadne "predava se smluvnimu servisu k setreni".
Vy byste na kazdeho prodavace pomalu presunul odpovednost za beh firmy :-)
A kdyby se na te alze prepsala koncovka .cz na .de ... byl by tam exaktne stejny monitor o nejakych 10% (v prumeru) levnejsi. Zatimco treba kdyz se prepise koncovka na .hu ... bude to prozmenu +10%. Asi holt ti nemci pracuji za vyrazne mensi platy nez madari.
Czc jsem osobne pohrbil definitivne po te, co se mi snazili ilegalne priuctovat 30Kc za platbu penezi. Byla to ovsem jen ta povestna posledni kapka, ruseni diskusi, odmazani ziskanych bodu (za ktere stejne uz nebylo co poridit), nepravdive informace o zbozi skladem ...
Kde jsou ty casy, kdy to sedelo na kus, po objednani se obratem adekvatni pocet kusu z dostupneho poctu odecetl, a za 5 minut jsem si vyzvedl. Pripadne kdy na webu czc byla i historie cen.
Alza při reklamaci h dost tlačí na dodavatele, má obrovské prodeje a tak si to u většiny může dovolit. Takže reklamace defacto řeší dovozci Mall a CZ jsou strasni a chtít si u nich cokoliv pořídit je velká odvaha. Samotný způsob reklamace / neřekla Ace jejich produktu na Alze je podvod a určitě nesmysl. Podle Zákona reklamaci řeší prodejce či autorizovaný servis.
Nikoli ... o reklamaci prodavajici rozhoduje ihned, ve slozitych pripadech do 3 dnu. Zjevne praskle sklo neni slozita situace.
Pokud prodavajici chce reklamovanou vadu neuznat (odmitnout reklamaci totiz vubec nemuze), musi umet dokazat, ze vada vznikla pouzivanim vyrobku v rozporu s navodem nebo obecne znamym zpusobem pouzivani. Pokud to dokazat neumi, musi reklamaci vyridit. Dukazni bremeno je totiz na nem.
Posudek na to vubec netreba, takove nepodlozene neuznani reklamace smete kazdy soud "na pockani" = 2-3 mesice.