Alza v omezené akci nabízí vyřízení reklamace zboží koupeného na konkurenčním Mallu či CZC

18. 9. 2023

Sdílet

Alza, prodejna Alza Autor: Jan Vaca
Prodejna společnosti Alza na Budějovické ulici v Praze (24. 4. 2022)

Umíme to lépe a rychleji, tvrdí e-shop Alza.cz v nové kampani zaměřené na zákazníky konkurenčních e-shopů Mall.cz a CZC.cz. Uživatelům, kteří v těchto dvou obchodech koupili vybrané zboží, Alza nabízí vyřízení jeho případných reklamací.

„Služba se vztahuje na zboží zakoupené do 30. 9. 2023. Jediné, co je potřeba, je zboží spolu s fakturou zaregistrovat v aplikaci Alzy, a to nejpozději do 31. 12. 2023,“ popisuje Alza podmínky akce. Akce se mohou zúčastnit jen zákazníci registrovaní v mobilní aplikaci Alzy. Nabídka se týká jak fyzických osob, tak podnikatelů.

Zákazníci takto mohou reklamovat jen vybrané zboží, které při registraci najdou ve vyhledávači aplikace. Podle Alzy jde o asi 150 tisíc položek. Musí jít o nové výrobky, akce se tedy nevztahuje na rozbalené nebo bazarové zboží. 

Martin Beháň (Rohlík): Do Vánoc pokryjeme kolem osmdesáti procent Česka Přečtěte si také:

Martin Beháň (Rohlík): Do Vánoc pokryjeme kolem osmdesáti procent Česka

Pokud Alza reklamaci uzná, nabízí buď to, že výrobek opraví, vymění za obdobné zboží nebo zákazníkovi za vadný produkt dá poukaz v hodnotě reklamovaného zboží. Voucher je nepřenosný, nedá se vyměnit za peníze či rozměnit a zákazník může jeho hodnotu odečíst u některého ze svých dalších nákupů na Alze.

Reklamaci mohou uživatelé vyřídit přes mobilní aplikaci Alza.cz. Výrobek stačí odevzdat na pobočce nebo v AlzaBoxu. „Služba reklamace je pro zákazníky zdarma. Pro posouzení vady zboží je však potřeba zboží doručit společnosti Alza, zákazníkovi proto mohou vzniknout náklady spojené s doručením zboží (např. náklady na zaslání zboží nebo náklady na cestu k nejbližšímu AlzaBoxu); tyto náklady Alza zákazníkovi nekompenzuje, a to ani v případě, že následně reklamaci neuzná,“ doplňuje e-shop v podmínkách.

Kampaň Alzy má i další háčky, kterých by si případný zájemce o reklamaci měl být vědom. „Upozorňujeme, že reklamace v rámci kampaně ‚Umíme to rychleji a pohodlněji‘ není zákonná reklamace, podmínky reklamace v rámci kampaně se proto liší od podmínek zákonné reklamace,“ upozorňuje v podmínkách firma. Znamená to podle ní, mimo jiné, že:

a) o dobu, kdy je zboží v reklamaci u společnosti Alza, se neprodlužuje doba k uplatnění zákonných práv z vadného plnění, a to i přesto, že zboží nebudete moci používat;

b) v rámci odborného posouzení vady může dojít k porušení záručních podmínek původního prodávajícího (např. odstraněním ochranných pečetí apod.).

V podmínkách akce Alza také uvádí, že cílem kampaně je srovnat podmínky procesu reklamace společnosti Alza a vybraných konkurentů. E-shop tvrdí, že reklamace u něj jsou rychlejší a pohodlnější a dokládá to vlastním pokusem, kdy se pokusil reklamovat vybrané zboží  u všech tří e-shopů.

„V neposlední řadě samo Allegro, které vlastní Mall.cz a CZC.cz, je velmi neurčité ohledně budoucnosti těchto dvou zmíněných e-shopů. Chceme tak dát lidem jistotu pro případ závady zboží,“ dodává místopředseda představenstva Alzy Petr Bena

Oba e-shopy v roce 2021 ovládla polská skupina Allegro, která v Česku aktuálně propaguje své tržiště. Budoucnost značek Mall a CZC je tak nejistá.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).