Tak možná, každý si nakonec něco najde, s čím se dá žít. Třeba neustále sledovat dobíječku na Kaktusu nebo jsou ve firemní síti nějakého rodinného příslušníka nebo podnikají jiné kroky hodné spíš arabského tržiště.
Zajímalo by mě, kolik z těch 80% spokojených by ochotně změnilo tarif za nějaký polský.
Lidé jsou spokojeni? To jsou ty průzkumy kde si klient zaplatí za výsledek jaký mu vyhovuje a oni mu pak vyfiltrují spokojené zákazníky a z nich vypočítají ten průměr. Mobilní data jsou tak drahá že je lepší dojít domů a zapnout si wifi. Když v tarifu operátoři nabídnou 1.5Gb dat, divím se že se nepropadnou hanbou.
To je omyl, s cenou mohu byt zcela spokojen, pokud vim, ze odpovida dodane sluzbe, tzn bud vim ze za podobnou sluzbu jinde zaplatim +- totez, nebo za vice penez dostavam adekvatne lepsi sluzbu.
V nasich luzich je to ovsem typicky tak, ze za vice penez dostavam vyrazne horsi sluzbu.
A zdaleka nejen telco. Cola v DE nejen ze je kvalitnejsi (obsahuje narozdil od naseho sladidla cukr) a pochopitelne chutnejsi, ona je dokonce i levnejsi. Asi ty nemecke prodavacky a skladnici a ... pracuji za mene nez ti nasi.
Edit: Mimochodem, doporucuji, najdete si identicky produkt na alza.cz a alza.de ... typicky je to -10%. Tedy v te DE variante, zvlastni ze?
1. 11. 2023, 16:14 editováno autorem komentáře
Ad Pouze 10 procent lidí má telefon jen na volání.
- ono to je celkem dost, každý desátý.
Patřím mezi takové, a neustále mne přesvědčují, že jsem exot a musím přeci v telefonu mít bankovnictví, e-mail,appky do obchodů, webový prohlížeč, WhatsApp, Telegram, Instagram... - a že je musím potřebovat.
A do toho mi operátor neustále spolu s cenou navyšuje objem dat, byť moje spotřeba je nic.
Jak něco přijde z ČTU, tak je téměř jisté že je to třeba pokuta pro operátora v enormní výši až 50 tisíc korun ! :o) či nějaký jiný blud... no a kde nepomůže ČTU ani neviditelná ruka trhu, tam se prostě musí na to jít jinak, jak na Káhirské tržnici a smlouvat, nedáš slevu, půjdu za jiným vedle tebe, on dá. Velmi dobře na to reaguje TM, který se snaží ovečky velmi udržet, aspoň z mého pohledu. Nicméně ve směru "snových" tarifů 50GB + Flat za 3-4 stovky, to tu nehrozí ještě mnoho let... tím myslím pro masy, ne nějaké hyper tarify pro vyvolené.
Tohle nenávidím... akorát z opačné strany :) Nějaké GSM hlasové služby jsou úplně to poslední, co mě na mobilu zajímá. Hlasové služby a SMS mívám u operátora zablokované a používám jen data.
Bohužel v čr neexistuje normální neokrádací nabídka - k rozumným datům si prostě vždy musím koupit gigantický balík desítek minut GSM hovorů a SMS, přičemž moje spotřeba těchto služeb za poseldních 5 let je nula minut a nula SMS.
Operatori jsou schopni dat za stovku neomezene volani + desitky goga dat, viz ruzne smlouvy s urady/firmami. Ze by na tom prodelavali pochybuju. To same ruzne retencni nabidky. A kdyz to same podle ceniku stoji litr, tak je to bez diskuze zlodejina. Stat udeluje licence, tak by mel dohlizet na funkcni trh, ktery se mimo jine vyznacuje transparentnosti cen. A v tomto stat naprosto selhava a toleruje kartel co mas zdime.
Soudím, že takových, jako vy, bude zhruba stejně, jako takových, jako já - tedy kolem 10 %. To by znamenalo, že skoro pětina lidí používá služby výrazně asymetricky a uvítala by tarif, kde je ta nevyužívaná složka zastoupená jen minimálně.
Jenže: operátoři nemají zájem poskytovat služby tak, aby vyhovovaly zákazníkům. Oni mají zájem prodávat za co nejvíce peněz co nejméně služeb, které potřebujete, ale klidně k tomu přibalí balík takových, které nevyužíváte, protože tím nevyužíváním jim fakticky nerostou náklady, a je to pro ně zadarmo. Podle jejich marketingových oddělení prostě vypadá lépe, když zdražení vykompenzujete přidáním dalších pár stovek mega dat k telefonovacímu tarifu, případně neomezeného volání k datovému tarifu.
"Ale jak z toho ven?"
To ja nevim, ale dobrym zacatkem by byla povinnost rovneho pristupu k zakaznikum. Jak uz tady nekdo psal, ze ma u T-Mobile "nolimit+50GB za 375 KC", tak bych si predstavoval, ze operator bude muset kazdemu kdo prijde dat tu samou nabidku. Nechapu, ze tenhle turecky trh prijde spouste lidi normalni. Co kdyby to takhle fungovalo treba u dodavky vody? Zakladni sazba bude litr za kubik a clovek si tam bude muset vyhadat slevu. A nejaky gauner z Veolie pak bude hodnotit, nakolik je ten clovek zavisly na dodavkach vody a podle toho ho osoli. Kdyz ma nekdo moznost sprchovat se destovkou a brat pitnou vodu ze studny, tak mu bude uctovat jenom stovku za kubik, protoze by prisel o zakaznika, ale kdo nema jinou moznost, tomu to da za plnou cenu.
Odpoved je to sice jednoducha, ale chybna. Proc neni normalni licitovat s Alzou o lednicce za 20 tisic, ale hadat se o par stovkach s operatorem ano? Rozdil je v tom, ze u spotrebniho zbozi je funkcni trh a koncove ceny nejsou radove vyssi, nez naklady. Kdyby vam tu lednicku Alza prodala za 10 tisic, tak je tezce v minusu. Kdyz vam da operator tarif za pulku, porad je v plusu.
> Alza prodá denně tisíce (!) různých (!) výrobků spotřebitelům, a proto s každým licitovat o konkrétním produktu není možné
Tak pro jistotu jeste jednou. Alza ma na zbozi marzi v jednotkach procent. Vyhadat slevu 50 %(jako je bezne u operatora) na lednicku proste z principu nemuzes a proto nema obecne smysl licitovat at uz z pohledu obchodnika, tak zakaznika(I kdyz i tam jsou samozrejme jiste moznosti typu akci "dorovname cenu konkurence"). Mobilni operator klidne muze licitovat s kazdym(a taky to dela prakticky s kazdym, kdo se ozve). Verejne nabizi sluzbu za 800, ale necha se ukecat treba na 300, protoze je to pro nej porad vyhodne.
> Z logiky věci pokud by se ceny tarifů snížily na půlku, tj. by výnosy klesly o 27,5 mld. Kč, tak opravdu není v plusu
Tenhle argument by se dal pouzit ve chvili, kdyby vsichni zakaznici platili ceny z verejnych ceniku. Jinak pada jak domecek z karet.
1. Tak jsem si udelal asi 10 proudktu alza.de a cz a ... vice nez pulka byyla ena uplne stejna dana jen drobnymi korunami dano kurzem. 2 byly asi o 7 % levnejsi a zbytek v DE dokonce stoji vice...
2. ze ti chutna nemecka cola je placebo. Vis ze to ma jine slozeni, vis ze je z nemecka, tak ti chutna lepe. Viz pelisky a sirky z USA
3. ceny jsou ve svete ruzne, neverim, ze si kalibrujes kazdy svuj nakup stim, ze nekde v nejake dire je cena nejaka
takze asi tak... mene breptu
(Netuším, kde jste našel těch 2.50...)
Právě, že v tom je skrytý měsíční paušál za číslo, který v podstatě platí tu údržbu sítě.
Moje dostupnost tedy rozhodně není 24/7/365; neboť když jsem doma, nemám signál, když jsem v práci, nesmím telefonovat a přístroj je vypnutý, cestou nekomunikuji...
Ten mobil mám reálně kvůli tomu, že pořád někdo trvá na uvedení mobilního čísla, bankou počínaje, přes elektrické podniky, internetové obchody, až po učitele mých dětí. K čemu jim to je, když se mi stejně nedovolají, netuším.
(Vzpomínám na vyděšený pohled paní učitelky, když jsem jí na otázku Kam mám volat, když si dítě třeba zlomí nohu?
odpověděl: Na záchranku - 112 nebo 155.
)
Předně: předplacenka se mi nevyplácela především z toho důvodu, že neustálým dobíjením každý čtvrtrok (aby ji operátor nevypnul) se na ní jen hromadily peníze.
Krom toho jde o skupinový tarif pro rodinu, takže mezi sebou voláme už zadarmo (což dělá dalších asi 30 minut měsíčně) - a to mi předplacená karta neumožní.
Ale nejdůležitější připomínkou je, že já nerozporuji cenu jako takovou (150 Kč není tak moc...), ale především to, že neustále roste a zároveň tam neustále bobtná datový balíček, který nevyužíváme prakticky vůbec (a taková čísla máme tři). Původně ten tarif byl zcela bez dat, pak tam dlouho bylo 50 MB, pak několik let 100 MB, teď už to má půl giga na měsíc. Zároveň ta cena postupně vzrostla z 50 Kč na 150 Kč, tedy na trojnásobek za stejnou reálnou službu.
Původně to i propagovali jako 1.50 Kč za minutu a celý měsíc vzájemného volání za pětikorunu. Teď, když se minuta blíží pětikoruně, na to tak hlasitě neupozorňují, a jen se chválí, kolik dat (pro mne zcela nepotřebných!) můžu v tak nízkém tarifu využívat. A každý měsíc mne lákají na lepší tarif, kde za dalších 50 korun můžu mít dvojnásobek dat.
Mimochodem: těch 150 Kč měsíčně můžu porovnat právě s předplaceným balíčkem, kde jsem platil 200 Kč za tři měsíce. Tohle je tedy víc než dvojnásobek... (A s tou dostupností a pokrytím se zatím taky moc nevyznamenali - pořád tu signál nemám... Ale co bych chtěl, za těch stopade, že.)
A pro doplnění v prvním komentu to je 5 Kč/min a najednou je to 2,5 Kč/min, když se to hodí, že ;)
A jinak já narážel hlavně na to, že i kdybyste na krásně provolal minutu za rok, tak ten náklad není jen o té minutě. Hodnota spočívá v tom, že jste prakticky 24/7/365 dostupný nebo můžete zavolat/napsat a tato hodnota je velmi vysoká (ostatně proto asi ten mobil máte a ten tarif platíte že) a samozřejmě má svůj náklad.
Spousta lidí si opět myslí, že tak jak to ne/vyhovuje jim, musí to být i u zbytku světa
Ono i to hodnocení - spíše pozitivně - je docela nepřesné + subjektivní hodnocení.
Někdo jde po ceně a tak si projde všechny nabidky, někomu je to jedno a platí co si řeknou.
Ale už to, že hodně lidí má víc karet taky něco znamená. Nemyslím teď služební a soukromou. A třeba TM je dvojoperátor. Kdo chce platit, je u něj, kdo ne, používá Kaktus. Alespoň u dat.
Nedělá mi problém přiznat, že protistrana má (svou) pravdu. ;oD
Možná jste nezaregistroval, že nikde (!) netvrdím, že je 150 Kč moc, neakceptovatelné, a pod.
Vůbec mi nevadí platit takovou cenu, a snažil jsem se i zdůvodnit, proč. (Shrnu to ještě jednou: je to přijatelné, mám tři čísla na jedné smlouvě, vzájemná volání jsou zdarma bez limitu, nemusím předem dobíjet, zaplatím, co provolám a nehromadí se mi přeplatky z povinného dobíjení.)
Jen mi vadí, že operátor neustále mění parametry té smlouvy, přidává nevyžádané služby - a opakovaně mi nabízí, ba vnucuje, vyšší/dražší tarif, který opravdu nepotřebuji.
Osobně nemám problém je slušně poslat do pekel horoucích, kdykoliv mi zavolají. Jenže volají i na ta čísla, která užívají má dítka. (Starší je tam pošle taky, ale začíná mu puberta, tak to není tak slušné.)
Chápu, že spousta uživatelů ocení neomezená volání
či nutně potřebuje velké datové balíky, ale já k nim prostě nepatřím. Stačí mi to, co jsem si kdysi objednal, za cenu, která je rozumná.
Nabídka a poptávka, neznám lidi, co nakupují za cenu, s kterou nejsou spokojeni. Pokud má někdo radši pár stovek na účtě než mobilní služby, tak je přece platit nebude, ale lidí s mobilními službami je tu většina, takže jsou evidentně ochotní platit a s cenou spokojeni, jinak by šli jinam nebo se jich zřekli.
Např. zde 79 Kč, není zač: https://www.emtecko.cz/trz/. Další třeba v cenovém srovnávači ČTÚ.
K tomu pokrytí, je potřeba se na to dívat relativně a relativně máme stále jedno z nejlepších pokrytí v EU. 100 %, natož ve vnitřních prostorech to nebude nikdy :)
Jinak telko jako jediný sektor v posledních 10 letech jako jediný zažívá deflaci, a to to táhne nahoru pošta, která je ve stejném sektoru a ta ceny fakt nesnižuje. Viz data ČSÚ.
Ještě jednou: já fakt nejsem posedlý hledáním nejlevnějšího tarifu, navíc tady mám za 150 korun/číslo/měsic jednu smlouvu, jedno vyúčtování + plus volání zdarma mezi těmi čísly.
Kdyby prostě zdražovali a nechali tu službu na pokoji, tak mi to nebude tak vadit - vadí mi právě to maskování trojnásobného zdražení přidáváním nepotřebných služeb. Je zřejmé, že i jim je proti srsti říct jednoduše: minuta volání stojí pětikorunu
, protože při srovnání s jinými tarify (i předplacenými) je to prostě hodně. Víc jsem platil pouze kdysi na začátku, zhruba před 20 lety: 7.40 za minutu.
A nenapadne je to rozdělit na paušální platba 105 Kč za neomezené volání ve skupině + 30 minut za 1.50, tedy stejně, jako doplacené minuty po vyčerpání těch volných
.
Mimochodem: porovnáním prvních dvou tarifů z Vámi propagovaného "emtéčka" mi vychází minuta zhruba za 43 haléřů a paušál 80 korun měsíčně, bez vzájemných hovorů v ceně.
No a není ten cenový rozestup právě známkou konkurence? Sjednával jste někdy smlouvu na energie (kde se bavíme o řád jinde).
Jinak nikdo nezpochybňuje, že veřejný sektor a firmy mají násobně nižší ceny (většina z toho ale uživatel používá i pro soukromé účely, takže...). Ale jak z toho ven? Mimochodem není nutně pravdou, že by neprodelavali, může tam být křížové financování, což je samozřejmě špatně, ale nevylučoval bych to. Ostatně kdyby se plošně snížily výnosy operátorů o 20 %, což není nějak moc, tak jsou patrně ve ztrátě. Takže nedělejte si iluze, že tarify můžou a mají stát 200 Kč. Co to dneska je?!
Za ceníkovku? Pokud ano, tak vám prozradím, že přes retence (avšak mnohem složitější než u operátora, hlavně teď když jsou energetické společnosti včetně ČEZ totálně přetížení) se dá dostat oproti ceníku o 20-30 % dolů oproti ceníku té které společnosti a to ceníky jsou velmi cenově odlišné. No a tady se nebavíme o směšných 100-200 Kč/měsíc, ale o řád výš :)
To je spotřebni zboží, o kterém nelze efektivně vyjednávat v tomto smyslu. Tam se vyjednává tím, že hledám nejnižší nabídku s ohledem na cenu času s tím stráveným. Takže ano, hledám slevu, využívám apky atd. (Pokud někomu za to ten čas nestojí, tak nehledá stejně jako u vyjednávání). Nad mobilním tarifem, energiemi (které platím každý měsíc po dlouhou dobu), obchodní smlouvou jako podnikatel nebo třeba cenou nemovitosti vyjednávám, protože tam na to prostor je.
Problém na mobilním trhu je, že je velký rozdíl mezi veřejnou správou/podnikateli a rezidenty, což je ale dnes těžko řešitelné a musí to uzrát rozumným přístupem všech operátorů (jakmile jeden začne na nerezidentnim trhu podsekavat, tak ostatní musí reagovat) a nesouhlasím s tím, že by se to mělo řešit regulačním zásahem. Podle mě se to ale spíš zlepšuje (v balíčkách tarify dost klesly i nominálně, natož v reálných cenách) a časem se to více srovná. Problém není v cenové hladině (= průměrná cena), ale v diskrepanci, s tím souhlasím.
No na to je jednoduchá odpověď, myslel jsem, že to pochopíte. Rohlík kupují stovky tisíc lidí denně a navíc stojí 2 Kč. Nevyplatí se to, nejde to efektivně udělat ze strany nabizejiciho a ani tu akci u něj neřešíte.
Když kupujete třeba knížky za pár stovek nebo nějaký spotřebič, tak se podíváte na heureku, takže tam řešíte tu cenu, ale stále se nevyplatí vyjednávat (jediné na druhotném trhu). Když kupujete něco dražšího tak už prostě vyjednavate, příklad jsem vyjmenoval.
Tak znovu.
1) Alza prodá denně tisíce (!) různých (!) výrobků spotřebitelům, a proto s každým licitovat o konkrétním produktu není možné. Oproti tomu na trzích, kde prodáváte několik málo produktů, které se liší v detailu (1 GB vs 3GB oproti laptop vs lednice) to možné je. Proto se tak také děje typicky u mobilních tarifů, energií, automobilech, nemovitostech, pojistkách atd.
2) Protože prodej spotřebního zboží mohou zajišťovat stovky prodejců, nelicituje se o ceně s konkrétním prodejcem, ale podíváte se na Heureku, srovnáte ceny a koupíte podle ceny a případně dalšího parametru, který Vás zajímá. Další věcí jsou různé věrnostní programy atd.
3) I na trhu se spotřebním zbožím samozřejmě existuje licitace, ale vzhledem k bodu 1) pouze na úrovni velkoobchodní (tj. v omezení počtu licitujících na přijatelnější úroveň), jak ve smyslu výrobce-prodejce, tak ve smyslu prodejce-velkoodběratel (= podnikatel s větším odběrem). Když například máte firmu na stavění PC na zakázku, tak samozřejmě s Alzou a dalšími prodejci licitujete o ceně, respektive výši slevy.
4) Rozdíl je samozřejmě v charakteru trhu, síťová odvětví prostě ze své podstaty jsou jiné než například trh se spotřebním zbožím, která má výhodu uvedenou výše. To ale neplatí pouze pro síťová odvětví.
Ale pravdu máte v tom, že pro spoustu lidí "hádat" se o pár stovkách/měsíc v dnešní době nemá smysl a nestojí jim to za to. Proto taky nechápu, proč jsou ceny za mobilní ceny pro spoustu lidí (vč. Vás) stále tak zajímavé. Bavíme se tady o 2 obědech, a to ještě v poledním menu :) Když to porovnám s časem, který lidé stráví za měsíc na mobilu a jaký užitek jim to přináší, tak to fakt nechápu.
A k tomu poslednímu bodu, jak už jsem někde v diskuzi naznačoval, ale nechtěl jsem to googlit:
Výnosy z mobilních služeb v ČR jsou za rok 2022 cca 55 mld. Kč
EBITDA (tj. zisk před odpisy a daněmi, ať nežeru) za všechny služby byla nějakých 20 mld. Kč
Z logiky věci pokud by se ceny tarifů snížily na půlku, tj. by výnosy klesly o 27,5 mld. Kč, tak opravdu není v plusu, prakticky žádným způsobem Vám totiž neovlivní náklady, které jsou z většiny fixní (resp. nižší cena tarifu je může ovlivnit naopak tak, že budou lidi čerpat víc dat a vy budete muset draze posilovat síť). A hlavně samozřejmě žádný investor nebude do tak nákladově náročného a rizikového odvětví investovat se ziskovostí (EBITDA marží) 5-10 %. V telku očekáváte ideálně 30+ %, jinak investujete do odvětví s nižším %, ale mnohem nižším rizikem.
Co se tím snažím říct je, že draho tady prostě nějak extra není a jediné, co je k řešení je, že by mělo dojít k určité konvergenci mezi rezidenty a nerezidenty, ale ne nesmyslnou regulací.
K té Alze a marži v jednotkách % doporučuji například doplněk do prohlížeče "Hlídač shopů" a vývoj ceny výrobku v čase nebo srovnat cokoliv na Heurece mezi eshopy, takže ne.
Aha, takže vy nemyslíte snížit ceny plošně ("máme tady draho!"), ale snížit pouze ty ceníkové (reálně tedy pouze pro část zákazníků). Ano, to se postupně děje například skrz balíčky, kde se slevy dávají méně a nižší. To je jedna z cest, jak dojít k té konvergenci (pro to je ale zároveň důležité zvýšit ceny ve veřejném sektoru a pro firmy, což je těžší).
Vidíte a třeba soutěžní teorie, právo i jeho dohlížitelé (UOHS, Evropská komise) si to nemyslí, když tvrdí, že transparentnost cen je jedním ze základních předpokladů ke kartelu či alespoň tacitní kolizi, protože pokud znám dokonale ceny konkurenta, tak se můžu chovat oligopolně, obzvlášť například v síťových odvětvích.
Ale fuj.
Ty minuty volání v rámci skupiny sem počítat nemůžete, protože mícháte provolané
minuty s těmi k dispozici
.
Vzhledem k tomu, že mezi sebou můžeme volat neomezeně, tak by to pak muselo být 150/44640, tedy minuta za třetinu haléře, protože lze volat celý měsíc...
Reálně (protože mi zrovna přišlo vyúčtování za říjen) jsem provolal mezi rodinou 13 minut, mimo skupinu 11 minut - takže bych se nejspíš vešel i do předplacených minut. (Jiný měsíc to může být jinak, ale o moc se to lišit nebude.)
Ale fakticky je tam prostě konstantní platba za provoz SIMky
, takže ty ceny za minutu jsou tím fakticky zkreslené.
No - myslel jsem, že to v tom příspěvku bylo dostatečně pochopitelné: mám v tarifu 30 předplacených minut (které, řekněme, využiju) plus celý měsíc minut volání ve skupině/rodině (ze kterých využiju, odhadem, taky 30). Cenu počítám za ty předplacené, volání v rámci skupiny je v podstatě zdarma. Proto mi vyšla pětikoruna.
Kdybych počítal pouze provolané, pak by to bylo odhadem oněch Vámi zmiňovaných 2.50 Kč/minutu, ale třeba v říjnu přes pět korun (protože 150/(11+17) = 5.3).
A pro úplnost dodávám, že jsem taktně vynechal SMS, byť i ty mám nějaké v rámci tarifu - ale protože je opravdu vůbec nevyužívám, těžko jimi dělit.
Nicméně soudím, že se zbytečně upínáte k hledání chyb, ale uniklo Vám to podstatné: cena toho balíčku
narostla na trojnásobek, přičemž hlavní poplatek je de facto za tu SIM kartu. Cena minuty se nezměnila, počet takzvaně předplacených minut také ne, pouze se navyšují data. Ve skutečnosti na tom ale operátorovi nezáleží, protože jeho náklady na volání, SMS či data jsou v destníkách - důležité je pouze zkasírovat ten paušál.
Jakmile to začnete přepočítávat na cenu těch služeb, vyjde v každém případě nesmysl - jedno, zda pětikoruna či dvě-padesát.
Není potřeba se dlouze rozepisovat, prostě nejdřív 5 Kč/min, pak když se to hodilo, tak 2,5 Kč/min, pak jste zase nevěděl, jak jsem na to přišel a že počítám volné a ne provolané a pak zase nakonec teda ano provolane, ale další okecavacka k tomu :D :D :D Že vy nepřiznáte, že má protistrana pravdu, i když vám ji ukáže na podnose? (To je řečnická otázka k zamyšlení)
A co se týče zdražování, tak ja bych nechtěl, aby mi někdo trčel v síti za pár Kč, nicméně si tu Vaší extra spotřebu normálně naklikejte do srovnavac.ctu.cz a vyjede vám 20 virtuálů nebo třeba Oskarta od Vodafonu a budete možná ještě pod těmi Vašimi 50 Kč, přestože všeobecná cenová hladina se za posledních 5 let zvysila o 40 %.
Jen už prosím ne zase nějaké další příběhy o tom, že občas najednou potřebujete 300 minut volání a co máte chudák dělat nebo podobné výmysly, aby vám něco ne/vyšlo :D
Každopádně vždycky valím oči, že je někdo schopen trávit tolik času s tím, jestli zaplatí za něco jako mobilní tarif o 100 Kč/měsíc víc než před 5 lety :D A ještě mu tam ty šmej** nalili nějaký data!!!
Protože srovnávám realitu a ne první tarif, na který narážím. Stejně jako nekupuju spotřební zboží v první prodejně, ale podívám se na Heureku. Já mám neomezený tarif s neomezenými daty za 500 Kč, což mi přijde v dnešní cenách směšný, a to má spoustu lidí nižší cenu třeba přes zaměstnavatele.
No a pokud to mají v Polsku za 400 Kč, tak děkuju, s jejich kvalitou a kapacitou sítě to nechci. Já chci být dostupný na 95+ % území ne jen v městech. A I kdyby ten dodatek neplatil (jakoze nyní platí, zajedte si tam mimo města), tak řešit 100-200 Kč/měsíčně. No to fakt ne a to jsem velký škrt....
Dostane jí prakticky každý, kdo si o ní řekne a nebo, kdo má balíček služeb +- 100 Kč. Kdo ne, tak holt platí +100-200 Kč/měsíc. To si musí každý vyhodnotit, co se mu vyplatí udělat. Kdybych mluvil o cenách, kam se dostane úředník nebo zaměstnanec korporace, tak bych musel říct 300 Kč. Ať tak či onak, srovnávat by se měla reálně zaplacená cena, ne první ceníkovka na webu.
Když půjdete koupit třeba před Vánoci pár knih, tak v knihkupectví za to dáte 2000 Kč a třeba na Booktooku 1200 Kč. Někdo to přesto z různých důvodů radši koupí v tom knihkupectví. To je každého volba, ale nemůžu pak říkat, že koupit to jde pouze za ty 2000 Kč.