Nové peníze mají Zootu pomoci v růstu. 3TS získala ve firmě po navýšení kapitálu menšinový podíl ve výši desítek procent, což pro Zoot znamená ocenění ve stovkách milionů Kč.
Firma chce s novým kapitálem do tří let dosáhnout obratu 1,5 miliardy Kč (v loňském roce to přitom bylo 220 milionů), plánuje rozšíření sortimentu i otevření nových výdejních míst.
Právě propojením online nakupování a kamenných výdejen je Zoot specifický. Zákazník si v nich může objednané věci vyzkoušet a koupit si až to, co mu skutečně sedí.
Služeb výdejen využívá 55 % zákazníků a projde přes ně více než polovina obratu, uvádí Zoot. Ze současných devíti výdejen by se firma chtěla v budoucnu dostat do všech krajských měst v ČR a na Slovensku. Nejdříve přijdou už v letošním roce na řadu nové pobočky v Praze na Floře a v Brně, celkem se bude v ČR a na Slovensku otevírat deset nových výdejen.
Kdo se bojí onlinu
Fyzické prodejny s možností vyzkoušení mají uživatele odnaučit obavám, které z online nákupů mají. A ten je zřejmě pořád velký. Jen 5 % módního zboží se totiž v tuzemsku prodá přes internet, za většinu lidé stále utrácejí v kamenných obchodech. Celkem přitom lidé v ČR za oblečení či obutí utratí ročně na 60 miliard Kč, odhadují provozovatelé Zootu.
Situace by se ale měla brzy změnit – do roku 2020 by se přes internet mělo prodávat 15 % módního zboží,
říká ředitel Zootu Ladislav Trpák.
Prostor k růstu tady je. Za loňský rok u nás nakoupilo na 100 tisíc zákazníků,
říká Trpák. Řada lidí se ale chodí na náš web jen dívat a nenakupuje,
dodává s tím, že právě v nich vidí potenciální zákazníky, kteří se zatím nezbavili obav z onlinového nakupování.