Zoot ohlásil investici 150 milionů Kč od 3TS, bude rozšiřovat pobočky

21. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Online e-shop s módou měl loni obrat ve výši 220 milionů Kč a do tří let se chce dostat na 1,5 miliardy. Nakupování módy na internetu se začíná rozjíždět.

Nové peníze mají Zootu pomoci v růstu. 3TS získala ve firmě po navýšení kapitálu menšinový podíl ve výši desítek procent, což pro Zoot znamená ocenění ve stovkách milionů Kč.

Firma chce s novým kapitálem do tří let dosáhnout obratu 1,5 miliardy Kč (v loňském roce to přitom bylo 220 milionů), plánuje rozšíření sortimentu i otevření nových výdejních míst.

Právě propojením online nakupování a kamenných výdejen je Zoot specifický. Zákazník si v nich může objednané věci vyzkoušet a koupit si až to, co mu skutečně sedí. 

Služeb výdejen využívá 55 % zákazníků a projde přes ně více než polovina obratu, uvádí Zoot. Ze současných devíti výdejen by se firma chtěla v budoucnu dostat do všech krajských měst v ČR a na Slovensku. Nejdříve přijdou už v letošním roce na řadu nové pobočky v Praze na Floře a v Brně, celkem se bude v ČR a na Slovensku otevírat deset nových výdejen.

Kdo se bojí onlinu

Fyzické prodejny s možností vyzkoušení mají uživatele odnaučit obavám, které z online nákupů mají. A ten je zřejmě pořád velký. Jen 5 % módního zboží se totiž v tuzemsku prodá přes internet, za většinu lidé stále utrácejí v kamenných obchodech. Celkem přitom lidé v ČR za oblečení či obutí utratí ročně na 60 miliard Kč, odhadují provozovatelé Zootu. 

Situace by se ale měla brzy změnit – do roku 2020 by se přes internet mělo prodávat 15 % módního zboží, říká ředitel Zootu Ladislav Trpák

Prostor k růstu tady je. Za loňský rok u nás nakoupilo na 100 tisíc zákazníků, říká Trpák. Řada lidí se ale chodí na náš web jen dívat a nenakupuje, dodává s tím, že právě v nich vidí potenciální zákazníky, kteří se zatím nezbavili obav z onlinového nakupování. 

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).