Ve Spojených státech bude firma fungovat na doméně Beautyspin.com a první balíky by měly vyrazit do měsíce. „Doménu jsme hledali půl roku. Ještě řešíme víza pro naše lidi, ale jinak už je všechno víceméně zařízené,“ tvrdí šéf firmy Michal Zámec s tím, že doména byla naprosto klíčová.
Celá expanze zatím vyšla řádově na stovky tisíc dolarů. „Nejvíc jsme vlastně zaplatili za právníky a daňaře,“ vysvětluje Zámec a dodává, že zařízení prvního skladu vyšlo asi na 200 tisíc. „Je to ale jednoduché skladiště, do žádné automatizace jsme se tam ještě nepouštěli,“ popisuje s tím, že zpočátku budou v Americe nabízet jen omezenou nabídku.
Společnost přistupuje podle slov svých zakladatelů k Americe s respektem a svůj rozjezd plánuje spíš střídmě. „Není to jako u evropských zemích, kde chceme být co nejdřív jednička. Tady to bude těžší, už jen proto, že americký zákazník je jiný než ten evropský,“ vysvětluje Zámec. Aktivity firmy by měl řídit americký tým s tím, že by tam měl být vždy někdo z evropského vedení.
Nový trh přinese zatím největší změny pro firemní IT. „Připravujeme responzivní design našich webů, protože v USA používají víc mobilní telefony a tablety a zároveň jsou USA první zemí, kde musíme řešit časový posun v rámci jedné země,“ prozradil na včerejším setkání Eshopista Radek Ondrášik.
Americký e-shopový trh je podle obou manažerů za tím evropským mírně zaostalý. „Když tedy nepočítáme Amazon a podobné kolosy, tak ty malé e-shopy jsou trochu pozadu. Musí totiž vyvíjet za americké ceny, a ty jsou výrazně vyšší než ty u nás,“ dodal Ondrášik, jehož firma investuje do IT ročně kolem 15 až dvaceti milionů korun.
Parfums.cz, respektive celá skupina Internet Shops, dnes zaměstnává 450 lidí, působí na devíti trzích a loni utržila přes 2,3 miliardy korun. Nedávno otevřeli své první kamenné prodejny, které už jsou na nule a vyráží do černých čísel. Dnes posílá kolem 12 tisíc zásilek denně a o Vánocích se chystá prolomit hranici 40 tisíc.