V podstatě řeší problémy prvního světa, každopádně se už v některých e-shopech zabydlují. SizeID funguje tak, že porovnává míry uživatele s velikostními tabulkami jednotlivých značek a dokáže pak v napojených e-shopech odfiltrovat nepadnoucí modely a velikosti. Zakladatel firmy Adam Bičiště tvrdí, že se tím sníží podíl vratek.
“I v rámci Zásilkovny jsme stále hledali cesty, jak nákup módy online zákazníkům co nejvíce usnadnit, proto mne velmi oslovil projekt SizeID, který problém řeší ještě před jeho samotným vznikem, a tak sníží počet vratek a reklamací na minimální hranici. Jedná se o nejen na českém trhu ojedinělý projekt,” vysvětluje Simona Kijonková.
Propojení obou firem má pomoci především SizeID, které se tím dostane na slovenský, maďarský nebo rumunský trh, kde už Zásilkovna působí. „Mluvili jsme s mnoha investory. Spojení se Zásilkovnou nám ale dávalo prakticky od začátku největší smysl,“ tvrdí Bičiště s tím, že Kijonkové prodal jedenáct procent firmy.
SizeID je další z řady agenturních startupů, které vznikly během posledních pár let. Kořeny nové služby tentokrát spadají do agentury Wavevision, kterou založil právě Bičiště. A během vývoje sociální sítě o módě přišel nápad, jak pomoci lidem při výběru padnoucího oblečení online.