Lidl chystá rozjezd svého e-shopu. Sklady bude mít v Plzni

4. 5. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Obchodní řetězec se pouští na trh, na kterém zatím vládne konkurenční Tesco následované nově vzniklými projekty jako je Rohlík nebo Koloniál.

Příští rok na jaře se má rozjet další e-shop značky známé především z offline světa. Velcí obchodníci tak začínají dohánět, co roky zanedbávali. Nebo naopak, teď nastala ta vhodná doba se na online prodej zaměřit trochu víc. 

Lidl E-Commerce International chce do konce roku rozjet automatizovaný provoz svého skladu. "V nejbližších dnech zahájíme nábor budoucích zaměstnanců tohoto logistického centra. Do konce letošního roku chceme zaměstnat přibližně 350 nových zaměstnanců, do budoucna pak v případě plného provozu počítáme až s 1200 novými pracovními místy, říká mluvčí Lidlu Zuzana Holá s tím, že start internetového obchodu se očekává nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2017.

A bude to právě e-shop, který bude patřit mezi kriticky důležité aplikace v serverovně nového skladu. Z centra by měly být zásobovány kromě Česka i Slovensko, část Německa a do budoucna i Polsko. 

"V tuto chvíli máme takzvaný náběhový měsíc, v průběhu výstavby a ladění technologií tedy dodáváme konektivitu 2× 50 Mbit/s. Za plného provozu však bude navýšena na garantovaných 2× 100 Mbit/s, s možností upgradu rychlosti až na 2× 1 Gbps,“ popisuje technologické zázemí Martina Setunská z Dial Telecomu, který pro Lidl řeší konektivitu.

Lidl provozuje e-shop v sousedním Německu, kde s e-commerce sbírá zkušenosti už sedmým rokem. Letos se rozšířil do Belgie. Tam prodává všechno, kromě čerstvého jídla. „Finální rozhodnutí o skladbě sortimentu nebylo zatím učiněno. Z tohoto důvodu k němu nemůžeme poskytnout detailnější informace. Jako součást sortimentu plánujeme spotřební zboží nabízené v našich kamenných prodejnách,“ vysvětluje Holá.

Podle serveru RetailDetail nabízí kolem 350 položek včetně oblečení nebo surovin na vaření. Ty jsou k dispozici i v obchodech, ale jen v rámci omezených akcí. Za rozvoz do dvou dnů chce Lidl v Belgii 2,99 eur a rozvážku řeší z distribučních center v německém Speyeru a Kremmenu.

Lidl ale není jediná značka, která se chce vrhnout do prodeje po internetu. Zatímco loni se na web pustily módní firmy, poslední dobou už se online učí prodávat třeba i Hornbach a očekává se i rozjezd e-shopu nábytkářského kolosu IKEA. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).