Hlavní stránka portálu Seznam.cz se každý týden změní v kino. Firma včera zahájila sérii filmových střed, ve kterých vždy od 18:00 do půlnoci umožní uživatelům pustit si zadarmo jeden vybraný film. Projekt je určen lidem, „…kteří například nebudou spokojeni se středeční televizní produkcí,“ oznámil portál na svém blogu.
Prvním snímkem, který Seznam po Internetu „vysílal“, se včera stal Kolja. „Sledovanost“ filmu přitom nedosáhla čísel, která v prime time zaznamenávají české televize.
„První snímek ze série filmových střed na Seznam.cz, Kolju, si včera uživatelé spustili přes 150 000 krát,“ řekl Lupě produktový manažer Seznamu Tomáš Pergler.
Na homepage Seznamu přitom přijde podle NetMonitoru kolem 2,5 milionu uživatelů za den.
Placené video?
Zájem o shlédnutí filmu nejspíš ovlivnil výběr titulu – kdyby šlo o očekávanou novinku, a ne starší český film, který zřejmě už většina populace viděla, asi by se na ni podívalo více lidí. Ani další chystané tituly - Vesničko má středisková a Vratné lahve – v tomto směru větší změnu neslibují.
Pouštění filmů Seznam financuje z reklamy, kterou do nich vkládá. „Filmy chceme převážně pouštět bezplatně. Věříme, že je možné je zvládnout zaplatit reklamou,“ říká k tomu Pergler.
Do budoucna ale firma naznačuje, že by služba nemusela zůstat jen u bezplatného pouštění snímků. Bude tedy Seznam pouštět filmy za peníze?
„Ano, ani takovou variantu nevylučujeme. V nejbližších několika měsících to však nemáme v plánu,“ upřesňuje Pergler.