Facebook zakazuje podmiňovat získání odměny kliknutím na tlačítko Like

8. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Facebook
Platform Policy od Facebooku nově zakazuje podmínit získání nějaké odměny lajkováním. Trochu se tak vracíme zpátky, ale hlavně k něčemu, co je nevymahatelné.

Platform Policy (bod 4.5) najdete malou změnu, která začne platit od 4. listopadu 2014. V originále tento bod nově zní: „Only incentivize a person to log into your app, like your app’s Page, enter a promotion on your app’s Page, or check-in at a place. Don’t incentivize other actions. Effective November 5th, 2014, you may no longer incentivize people to like your app's Page

V praxi to znamená, že odměny uživatelům můžete dávat za přihlášení do aplikace, přihlášení se do soutěže na stránce aplikace nebo provedení check-in určitému místu. Nově nebude možné odměnu uživatelům dávat za to, že olajkují stránku aplikace.

Změna je také popsána na blogu Facebooku v Graph API v2.1 and updated iOS and Android SDKs, kde je ale původní formulace ještě více rozšířena – nehovoří se zde o stránce aplikace, ale čistě o stránce.

You must not incentivize people to use social plugins or to like a Page. This includes offering rewards, or gating apps or app content based on whether or not a person has liked a Page. It remains acceptable to incentivize people to login to your app, checkin at a place or enter a promotion on your app's Page. To ensure quality connections and help businesses reach the people who matter to them, we want people to like Pages because they want to connect and hear from the business, not because of artificial incentives. We believe this update will benefit people and advertisers alike.

Je ale velmi pravděpodobné, že autor tohoto příspěvků pouze opomněl zdůraznit, že jde o aplikační stránky, tedy například o poměrně časté případy „gatingu“ – kdy přes „záložku“ na klasické Stránce vstoupíte do aplikace, která ale pro další pokračování vyžaduje, abyste se stali fanoušky. To by podle nových pravidel už nemělo být možné. Jediné, co zůstane, je dobrovolné fanouškovství, tedy účast v soutěži, či možnost použít aplikace nesmí být podmíněna fanouškovstvím.

Všimněte si, že Facebook toto nevymahatelné opatření zdůvodňuje klasicky „dobrem“ pro firmy, které přeci potřebují pouze kvalitní fanoušky. Ve skutečnosti je zde stejný problém jako u většiny pravidel, která kdy Facebook zavedl – neexistuje žádný způsob, jak něco takového ohlídat a vynutit. A jak známo, pravidla a zákony, které nelze ohlídat a vynutit, nemají důvod k existenci.

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).