Dlouhou dobu byla fotografie v záhlaví stránek (pages) na Facebooku omezena velmi přísnými (a nesmyslnými) zákazy. To nejlogičtější a nejvhodnější, tedy možnost umístit „Call to Action“ právě do záhlaví, patřilo mezi zakázané aktivity. Stejně tak jako upozornění na to, kde se nachází „Líbí“.
A později mezi omezení týkající se fotky v záhlaví přibyla podmínka, že nesmí obsahovat více než 20 % textu. Právě posledně jmenovaný zákaz je v nových pravidlech (viz Page Guidelines) kupodivu prakticky jediným omezením, které zůstává v platnosti.
Ano, neuvěřitelné se stalo skutečností, Facebook ustoupil a fotka v záhlaví může obsahovat „Call to Action“, upozornění na Like/Líbí, nabídky zboží, cenové informace či adresy.
Co podstatného najdete v Pravidlech pro stránky
Stále platí, že stránky pro značky, místa, organizace či veřejné osoby mohou vytvářet pouze ti, kdo jsou k tomu oprávněni. U fanouškovských stránek to tak přísné není, ale nesmí dojít k omylu, že jde o oficiální stránku. A samozřejmě takovéto stránky nesmí porušovat něčí práva.
Stejně tak stále platí, že některé ze stránek týkajících se něčeho se zákonem daným věkovým omezením musí být podobně omezeny v nastavení. Nezapomínejte, že v takovém případě (jakékoliv nastavení na omezení věku či původu návštěvníků) to bude automaticky znamenat, že taková stránka nebude veřejně přístupná. A nebude také indexována vyhledávači.
Jména stránek nesmí být všeobecná. Musí používat odpovídající gramatiku, velikost písmen atd. Nesmí obsahovat symboly, označení jako je (r), (c), (tm), atd. Pokud někdy budete chtít změnit jméno, tak Facebook sice zmiňuje, že to v některých případech povoluje, ale pokud jste to už někdy zkoušeli, víte, že je prakticky nemožné něčeho takového dosáhnout.
Beze změny je samozřejmě i to, že příspěvky na stránce nesmí porušovat Pravidla týkající se reklamy na Facebooku a na Stránce se nesmí vyskytovat reklama třetích stran.
Zásadní změna pro záhlaví
Předchozí Pravidla zakazovala jakékoliv smysluplné a logické využití velké (851×315 v tuto chvíli) fotografie v záhlaví. V nových Pravidlech jsou skoro všechna omezení pryč:
All covers are public. This means that anyone who visits your Page will be able to see your cover. Covers can't be deceptive, misleading, or infringe on anyone else's copyright. You may not encourage people to upload your cover to their personal timelines. Covers may not include images with more than 20% text.
Dál samozřejmě platí to, že obrázek nesmí být zavádějící a nesmí porušovat něčí práva. Stále nesmíte vybízet k tomu, aby lidé vaši fotku v záhlaví použili pro svou osobní Timeline. A jediným omezením je, že fotka nesmí obsahovat více než 20 % textu. Tuto skutečnost kontroluje mimochodem Facebooku už v okamžiku nahrávání a fotky s přílišným objemem textu neumožní ani vložit.
Pravidla týkající se soutěží a zviditelňování
Součástí Pravidel pro stránku je i nastavení pravidel pro pořádání soutěží a podobných aktivit – zde k žádné změně nedošlo. Stále platí, že soutěže a tomu podobné aktivity jsou přímo na Facebooku zakázány. Mohou se odehrávat pouze mimo Facebook (což zahrnuje i vytvoření vlastní Aplikace).
Pokud budete chtít Facebook (stránku) využívat pro takovéto aktivity, stále musíte informovat soutěžící/účastníky, že vaše aktivita je jenom vaše a Facebook s ní nemá nic společného.
Stejně tak stále platí, že nesmíte použít žádnou funkčnost/prvek Facebooku jako soutěžní mechanismus, s výjimkou stání se fanouškem, přihlášení se k Místu nebo použití/připojení k Aplikaci. Dávat „líbí“, nahrávat fotografie/videa, sdílet, komentovat, dávat cokoliv na svůj profil, atd., takové metody nadále v soutěži použít nesmíte.
Soutěžící se také do soutěže nesmí dostat automaticky, je nutné mít přihlašovací mechanismus. Není tak možné, aby se někdo stal soutěžícím automaticky jenom proto, že už je fanouškem nějaké stránky. Nadále také platí, že výherce nesmíte kontaktovat prostřednictvím Facebooku.
Je vhodné připomenout, že soutěže slibující „losování ze všech fanoušků“ jsou zpravidla podvod, už jenom prostě proto, že stránka nemá přístup k seznamu fanoušků (vidí pouze 500 nejnovějších). Stejně tak jsou podvodné soutěže typu „sdílejte a vylosujeme vás“. Stránka opět nemá přístup k přehledu všech lidí, kteří něco sdíleli.