Zákazníci společnosti Casablanca INT se od pondělního dopoledne potýkají s výpadky služeb. Na webu firmy, která poskytuje internetové, datové a hlasové služby, se nejprve objevilo jen stručné oznámení o výpadku. Nebylo přitom zřejmé, jaké konkrétní služby problémy postihly, ani co se vlastně stalo.
Firma o výpadku části služeb neurčitě informovala na webu a ujišťovala, že na odstranění závady její zaměstnanci intenzivně pracují.
Teprve v pondělí pozdě večer společnost na firemní stránce na Facebooku přiznala, že část datacentra byla zaplavena vodou (celé vyjádření viz níže). V odpovědi na dotaz jednoho ze zákazníků zástupci firmy uvedli, že společně s dodavatelem intenzivně pracují na odstranění výpadku. Pro další informace doporučují kontaktovat technickou podporu společnosti.
TIP: Rozhovor s ředitelem společnosti Milanem Šváchou. Jak se z odstupem času dívá na řešení události?
Podle nejnovějšího vyjádření z úterního večera (celé je najdete níže) se firmě po zprovoznění hlavního datového úložiště nezdařilo obnovit data z primární zálohy, proto je začala obnovovat ze zálohy sekundární. „Jednotlivé služby budou nabíhat z tohoto sekundárního úložiště postupně, nicméně vzhledem k velkému objemu dat na tomto úložišti bude obnova dat nabíhat v horizontu 3–4 dnů,“ píše firma.
Průběh výpadku jsme zaznamenali v postupných aktualizacích tohoto textu:
Aktualizace: 20.1.2014 20:45 - Podle pracovníků technické podpory se jedná o havárii diskového pole, její odstranění je otázkou několika hodin,
uvedl na FB Casablanky jeden ze zákazníků.
Aktualizace 20.1.2014 22:45 – Vyjádření společnosti Casablanca INT:
Dne 20. ledna 2014 cca v 11:13 došlo ve vzdálených prostorách budovy Stimbuilding k havárii vodovodního potrubí. Bohužel voda vnikla do sálu č. 8 a poškodila nejen několik zákaznických technologií, ale i náš cloud BIG BLUE ONE. V současné době probíhá rekonstrukce cloudového datového pole a obnova uložených dat ze záložního řešení našimi specialisty ve spolupráci s expertním týmem dodavatele.
Data v současné době bohužel nejsou dostupná.Obnovu funkčnosti řešení BIG BLUE ONE předpokládáme během zítřejšího dne.
Zákaznické technologie jsou v současné době přestěhovány do sálu č. 7. Kompenzace způsobených problémů se bude řešit formou pojistné události. Celé události je nám velmi líto, nicméně nebylo v našich silách jí zabránit.
Aktualizace 21.1.2014 9:30: Firma na facebookové stránce oznámila, že během dnešního dopoledne začne s obnovou dat ze záloh:
Vážení zákazníci, momentálně dokončujeme opravu a obnovu primárního datového úložiště poškozeného havárií. Jakmile obnovu dokončíme, měli bychom během dopoledních hodin zahájit obnovu dat ze záložního úložiště a začít aktivovat jednotlivé zákaznické servery a služby. Technici dělají vše, co je v jejich silách a věříme, že služby obnovíme co nejdříve. Děkujeme za pochopení.
Aktualizace 21.1.2014 14:15: Firma stále pracuje na obnově zákaznických služeb a zvažuje další právní kroky, včetně podání trestního oznámení.
Podle Petra Šimpacha z obchodního oddělení, zaměstnanci firmy Casablanca INT stále velice intenzivně pracují na obnově všech zákaznických služeb. S klienty, kterých se výpadek týká, komunikují zaměstnanci individuálně.
„Zvažujeme další právní kroky, a to včetně podání trestního oznámení,“ uvedl Šimpach.
Zákazníkům doporučil sledovat firemní profil na Facebooku a internetovou stránku http://www.casablanca.cz/informace/, kde jsou průběžně zveřejňovány informace o výpadku služeb.
Jakmile obnovíme provoz všech služeb, budeme o vzniklé situaci informovat detailněji oficiální cestou,
slíbil Šimpach.
Aktualizace 21.1.2014 16:10: Firma na facebookové stránce oznámila, že se jí podařilo ve spolupráci s dodavatelem nahradit veškerý vadný hardware.
TECH INFO: Díky intenzivní spolupráci s dodavatelem (HP) je veškerý vadný hardware nahrazen novým a je již provedena úspěšná reinstalace vSphere Hypervisoru a probíhá 1. replikace storage, kde je uložený kompletní management systemu (Vcentrum).
Následovat bude obnova infrastruktury (virtuální servery) a replikace zákaznických úložišť. O dalším postupu Vás budeme informovat v následujících příspěvcích.
Aktualizace 21.1.2014 20:00: Firma na facebookové stránce zveřejnila oficiální tiskovou zprávu, ve které shrnuje, co za výpadkem služeb stojí a rekapituluje dosavadní průběh odstraňování závady. Technický ředitel firmy Michal Mráz přiznal, že obnova dat bude nabíhat v horizontu 3 až 4 dnů. Jednatel společnosti Milan Švácha zase ujistil, že firma dělá v posledních 36 hodinách vše pro to, aby se provoz všech zasažených zařízení obnovil v co nejkratší možné době.
(Praha 21.1.2014) – Společnost Casablanca INT vydala dnes oficiální oznámení ke vzniku včerejší havárie, stavu jejího řešení a následné obnově zálohovaných dat. Současně si dovoluje uvést na pravou míru i některé kolující dezinformace. Prohlášení je vydáváno právě až ve chvíli, kdy je celá situace kompletně zdokumentována, je znám rozsah i způsob a přibližná doba odstraňování závad.
V prostorách budovy Stimbuilding došlo včera před polednem k havárii vodovodního potrubí této budovy a následnému průsaku vody do prostor našeho DataCentra, konkrétně sálu č. 8. Podobné havárii šlo předejít jen stěží, neboť k ní došlo zaviněním třetí strany. Bohužel, voda poškodila nejen několik zákaznických technologií, ale i cloudové řešení BIG BLUE ONE. Okamžitě po zjištění nastalé situace byla provedena veškerá nutná opatření tak, aby nedocházelo k dalším škodám a specialisté společnosti Casablanca INT začali ihned pracovat na rekonstrukci cloudového datového pole a obnově uložených dat ze záložního řešení. Obsluha zákaznické linky byla informována svými kolegy z místa havárie průběžně o aktuálním stavu, a tak mohli být v určitých fázích zákazníci volající na zákaznickou linku informováni, že celková obnova zálohovaných dat je otázkou několika hodin. Ve spolupráci s expertním týmem dodavatele se však bohužel rychlá obnova nepodařila ani v průběhu noci. Až během dne se zdařilo zdokumentovat kompletní rozsah poškození a na jeho základě určit přibližnou dobu trvání obnovy úplného provozu.
„Během dnešního dne se nám podařilo opravit primární datové úložiště, které bylo postiženo havárií. Zároveň jsme se snažili o obnovu části dat na primárním úložišti tak, abychom zkrátili dobu výpadku služeb dotčených havárií právě na tomto primárním úložišti. To se bohužel nepodařilo, a proto jsme přistoupili ke kroku kompletní obnovy zálohovaných dat ze sekundárního úložiště. Jednotlivé služby budou nabíhat z tohoto sekundárního úložiště postupně, nicméně vzhledem k velkému objemu dat na tomto úložišti bude obnova dat nabíhat v horizontu 3–4 dnů. Je pravděpodobné, že první zákaznická data budou obnovena již během dnešní noci, následně pak budou postupně přibývat další během dne,“ uvádí technický ředitel Michal Mráz.
„Jsme si naprosto a plně vědomi vážnosti nastalé situace, a chceme informovat nejen naše klienty, ale i širokou odbornou veřejnost, že celý tým společnosti Casablanca INT dělá v posledních 36 hodinách vše pro to, aby se provoz všech zasažených zařízení obnovil v co nejkratší realisticky možné době. Prosíme ty klienty, jichž se situace týká, aby kontaktovali svého obchodníka, a chci je osobně ubezpečit, že jsme připraveni řešit jejich dočasnou ztrátu dat a způsobené provozní problémy vždy individuálně s co nejlepším přístupem,“ informuje Dr. Milan Švácha, jednatel společnosti.
Kontaktovat společnost Casablanca INT můžete také na telefonní lince 270 000 235, případně na e-mailu: obchod@casablanca.cz
Souvislosti: Fotogalerie, která dokumentuje vytopení serverovny.