Ještě v květnu se psalo o tom, že má ke koupi Twitch.tv nejblíž Google, respektive jeho videoplatforma YouTube. Zájem měl prý i Microsoft. Soutěž gigantů o to, kdo si pořídí jednu z nejpopulárnějších služeb mezi hráči počítačových her, ale nakonec překvapivě vyhrál Amazon.
Za tři roky starý startup zaplatí 970 milionů dolarů v hotovosti, potvrdila firma v tiskové zprávě.
„Skoro všechno zůstává při starém: naše kanceláře, naši zaměstnanci, naše značka a – což je nejdůležitější – naše nezávislost. S podporou Amazonu ale získáváme zdroje, abychom mohli Twitch zlepšovat,“ komentoval akvizici také CEO Twitche Emmeth Shear.
Služba umožňuje uživatelům přenášet živé streamy z hraní her, u kterých mohou například chatovat (videa pak zůstávají k dispozici i k pozdějšímu přehrání). Hráči mohou vysílat jak hraní z PC, tak z herních konzolí (XBox i PlayStation), potřebují si k tomu ale nainstalovat externí vysílací software.
Twitch, který odstartoval v červnu 2011, dnes podle svých čísel přivítá asi 55 milionů diváků měsíčně. Podle únorových statistik přitom průměrný návštěvník za den zhlédne 106 minut videa. A na takovou soustu stráveného času investoři určitě slyší.
Kromě prodeje reklamy Twitch vydělává také na prodeji placeného Turbo přístupu bez reklam (stojí 8,99 USD měsíčně). Aktivním či v komunitě slavným hráčům nabízí také partnerský program, přes který mohou získat podíly ze zobrazených reklam nebo z předplatného svého kanálu. Někteří hráči se tak streamováním svého hraní slušně uživí.
Amazon nákupem posiluje své ambice v herní oblasti. Synergie se nabízejí: firma hry nejen prodává, provozuje také Amazon Games Studio, které vyvíjí vlastní herní tituly – byť jde spíš o menší projekty.