Srdce milovníků procentuálních nárůstů by mohla u tiskových zpráv e-shopů zaplesat. Zvlášť když jde o výsledky největší marketingové akce roku – Black Friday.
Je to černý pátek a týden před ním, kdy začíná vánoční nákupní sezóna. A se slevami přispěchaly obchody všech druhů. Od spodního prádla po nábytek a pneumatiky. „Do akce jsme zahrnuli 677 produktů o celkovém množství 88 tisíc kusů,“ tvrdí mluvčí Alzy Šárka Jakoubková.
A pak už to jede. Kolik Češi během prvního víkendu utratili, se provozovatelé e-shopů nechlubí, tržby ale zřejmě rostly. Je jasné, že u Mallu šlo v pátek o šedesátiprocentní nárůst tržeb ve srovnání s loňským rokem. Mluvčí obchodu Jan Řezáč navíc prozradil, že celá skupina Mall Group v rámci několikadenní kampaně utržila 250 milionů korun. To je sice hodně, ale zrovna tohle číslo zahrnuje i zahraniční obchody, takže kromě Slovenska třeba Mall.hu.
S výsledky své kampaně je spokojena i Alza. „Letošní Alza Black Friday byl z pohledu tržeb, délky trvání a zájmu zákazníků naprosto mimořádný a překonal výsledky dosavadních čtyř ročníků,“ dodává Jakoubková bez dalších detailů.
Fanoušci procent nakonec ocení i přístup Datartu, který drží s ostatními e-shopy „lajnu“ a mluví také pouze v procentech. "Černý týden zvýšil tržby našeho e-shopu o 73 %. V kamenných prodejnách jsme zaznamenali v pátek a o tomto víkendu nejvyšší tržby v letošním roce, přestože akčních dnů bylo v průběhu roku více,“ říká tisková mluvčí obchodu Iva Pavlousková.